Alleen maar genieten hier - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu Alleen maar genieten hier - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu

Alleen maar genieten hier

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wauw, alweer meer dan een week voorbij. Het verslagje iets later dan gewend, maar hey niet minder leuk hoop ik. De tijd gaat nu al snel! En stiekem begin ik echt wel verliefd te worden op Kaapstad, het is echt allemaal zo overweldigend. Maar nu weer door met mijn leventje hier in Kaapstad.

Vrijdag 26-2
Vandaag was ik een dagje vrij. Na een rustig ochtendje ben ik samen met Wendy even naar een shoppingmall geweest waar ze de Clicks hebben. Dit is een soort Kruidvat/Etos/Douglas/IciParis. Wel fijn om even goed inkopen te doen dus. ’s Avonds hadden we een braai in Best Western, dit was erg gezellig en daarna zijn we met de groep gaan stappen.

Zaterdag 27-2
Het plan was om vandaag op tijd te vertrekken om naar Boulders beach, Kaap die goeie hoop en Cape point te gaan. Het feest was alleen iets te gezellig de avond hiervoor dus in plaats van half 10 zaten we 12 uur in de auto onderweg naar Boulders beach oftewel, Pinguïn beach. Want ja! Ze hebben pinguïns hier op het strand! De route erheen was echt heel mooi door de bergen heen. Ons rode racemonster had wat moeite met de hellingen, maar na een uurtje crossen kwamen we aan. Na een lekkere lunch met uitzicht op de zee, wat een straf is dat toch, zijn we het strand opgegaan opzoek naar pinguïns. In het 1e gedeelte konden we er eigenlijk niet zoveel vinden, maar we zagen een stukje verder op een strandgedeelte waar allemaal pinguïns rondliepen. Daarvoor moesten we wel klimmen over de rotsen en door het water heen. Dus we zijn met onze rugzak op ons hoofd door het water en over de rotsen erheen gegaan. Na wat foto’s met de pinguïns vonden we ze toch wat aanvallend reageren, dus wilden we terug gaan. We hadden er alleen niet over nagedacht dat het vloed werd, oftewel het water was een stuk hoger. Dat betekende dus natte kleren en wat moeite om terug te komen. Het was zeker een leuke ervaring, vooral omdat ik geen idee had dat pinguïns dus ook op het strand konden rond waggelen. Op dat moment was het half 5 en wij dachten we kunnen nog wel naar Kaap die goeie hoop rijden. Dat was dus geen goed plan, want tegen de tijd dat wij daar aan kwamen was het park al dicht en konden we dus rechtsomkeert maken en maar terug naar huis. Gelukkig wel een hele mooie route, dus dat maakte de teleurstelling van Kaap die goede hoop wel goed. En natuurlijk een rede om nog eens terug te gaan!

Zondag 28-2
Vandaag was het tijd voor Ultra Festival! Met 40 Nederlanders zijn we met 3 minivans naar Ultra gegaan. Echt een hele leuke dag gehad daar. De muziek was lekker en het weer zat zeker mee. De zonnebrand was niet aan te slepen. Na 10 uur dansen en springen was ik het wel echt zat en wilde ik graag naar huis. Maar daar dacht natuurlijk iedereen zo over dus we hebben uiteindelijk nog n uurtje in de file doorgebracht. Gelukkig kon ik wel zitten en kon ik even m’n ogen dicht doen, want m’n plan was wel om na 3 uurtjes slaap naar mijn stage te gaan.
Maandag 29-2
Het plan was dus inderdaad om echt naar mijn stage te gaan. Maar toen de wekker na 3 uurtjes slaap ging en een poging om te douchen heb ik toch maar besloten om nog even m’n ogen dicht te doen en even een dagje bij te komen. Het was een hele warme dag en in een kamer zonder raam is dat geen succes, dus zijn we naar een hotel in het centrum gegaan om daar lekker te zwemmen en uit te rusten.

Dinsdag 1-3
Vandaag wel netjes naar stage gegaan en ’s avonds was het plan om de Tafelberg op te gaan met de kabelbaan om naar de sunset te kijken en even wat te eten. Tegen de tijd dat we onderweg waren naar de Tafelberg werd het alleen al donker en konden we de kabelbaan niet meer redden, dus zijn we naar Camps Bay gereden, daar hebben we lekker met zijn 3en het laatste stukje van de sunset gekeken en gegeten op het strand. Een goede afsluiter van de dag dus!

Woensdag 2-3
Na een lekker dagje stage zijn we met een hele meiden groep naar Kirstenbosch Botanical Garden geweest. Hier werd namelijk de film Mean girls gedraaid in de openluchtbios. Het is een typische meidenfilm die eigenlijk nergens over gaat maar waar ik de tekst wel kan meepraten omdat ik hem zo vaak gezien heb. Het was echt ontzettend leuk om eens de film in een buitenbios te bekijken. Je kreeg allemaal een klein stoeltje en een dekentje en dan kon je gewoon een plekje zoeken op een veldje. Ik had zelf wat pastasalade meegebracht en heb genoten van de film.

Donderdag 3-3
Vandaag zou ik weer een dagje stage lopen op de office, maar ik kreeg een berichtje van mijn stagebegeleidster dat ze niet aanwezig was die dag. Ik had dus lekker een dagje onverwachts vrij. Met het weekendje weg in het vooruitzicht, maar ook een deadline van school op zondag. Vond ik mijzelf vrij slim toen besloot om een dagje aan school te gaan zitten. Na bijna een maand had ik wel wat lessen in te halen en moest ik toch echt beginnen aan mijn verslagen. Dus de dag erg productief de student uitgehangen. ’s Avonds was het tijd voor First Thursdays, geen idee wat het precies inhoudt. Maar het gaat erom dat je op veel plekken in het centrum voor de helft van de prijs kan eten en drinken. We zijn met 20 meiden gaan eten bij HQ, hier hadden ze lekkere tapasgerechtjes en zeer smakelijke wijn hahaha. Na het eten zijn we met zijn allen gaan stappen in het centrum, hier kon je ook veel voor de helft van de prijs halen. Een goedkoop avondje dus!

Vrijdag 4-3
Vandaag was het dan eindelijk tijd voor Hermanus! Om 15.00 vertrokken we richting Hermanus om daar een weekendje met 4exchange door te brengen. Helaas staat in Kaapstad vrijwel altijd file op de hoofdwegen, dus na een laaaange rit kwamen we om 18.00 eindelijk aan in Hermanus! De route erheen was weer door de bergen heen, dus we hebben echt wel genoten van de rit. ’s Avonds zijn we met de hele groep gaan braaien bij het appartementencomplex waar we sliepen en daarna zijn we naar de enige club in Hermanus gegaan. Zo groot is het dus niet hier hahaha.

Zaterdag 5-3
In de ochtend werden we heeerlijk gewekt door een van de jongens die op de pannen begon te slaan en te zingen. Niet de meest ideale manier om wakker te worden na een avondje stappen, maar dit hoort er allemaal bij. Na een ontbijtje en een bezoekje aan de supermarkt ben ik samen met Marielle en Linda een stukje door het ‘enorme’ centrum en langs de kust gaan lopen. De omgeving was echt heel mooi om te zien en we hebben lekker geluncht op een terrasje. ’s Middags gingen we met een groepje Quad rijden door de omgeving. Ik met mijn grote mond dacht, joe dat doe ik wel ff. Maar toen ik eenmaal op dat ding zat, dacht ik oh no, niks voor mij. Ik als kabouter pas nauwelijks op dat gevaarte, laat staan dat ik het fatsoenlijk kan besturen. Ik mocht dus lekker achter op bij de gids, wat ik juist wel leuk vond. De omgeving was ook hier heel mooi, we reden door de wijnlanden en je had echt heel mooi uitzicht. Ik kon lekker rondkijken terwijl de rest aan het crossen was met de quads. ’s Avonds hebben we met zijn allen gegeten bij het appartementencomplex en zijn we daarna maar weer een dansje gaan wagen in de club van Hermanus.

Zondag 6-3
Om 11.00 zijn we begonnen aan de terugrit naar Kaapstad. De heenweg hadden we gereden via de route door de bergen, zodat het niet zo lang zou duren. Files niet meegerekend natuurlijk. De terugweg wilde we via de kustroute gaan rijden, deze was wel wat langer, maar ook erg mooi. En we hadden toch de hele dag de tijd dus geen straf om hiermee je dag te vullen. Na 20 minuutjes rijden zijn we even gestopt bij een klein strandje met uitzicht op de bergen, het was heel lekker weer dus het was heerlijk om even over het strand te lopen. Daarna zijn we nog een stukje gaan rijden en zijn we gestopt bij Betty’s Bay. Dit is het plekje waar iedereen wel even stopt op de kustroute. Hier hebben we even op het strand gezeten en maar weer genoten van de uitzichten. Ik blijf hier genieten van al het moois hahaha. Daarna zijn we lekker richting Kaapstad gereden, iedereen was vrij moe na het weekend en kon wel wat slaap gebruiken.

Morgen weer een nieuwe week, nieuwe ervaringen, nieuwe feestjes en opnieuw genieten hier.

Dikke knuffel uit Kaapstad!

  • 06 Maart 2016 - 22:30

    Oma Loes:

    Weer een heerlijk verslag om te lezen Lotte en wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt. liefs van ons twee.

  • 06 Maart 2016 - 22:42

    Kirsten:

    Ik kon gewoon niet stoppen met lezen Lot. Wat schrijf je het verslag beeldend. Ik krijg er meteen allerlei plaatjes bij.
    X Kirst

  • 07 Maart 2016 - 01:13

    Dirkje:

    hoi lot- wat schrijf je toch leuk. ik kan het gewoon bijna voor me zien. het is in ieder geval het goede leven.
    zijn de prijzen te doen met uit eten en zo??? ik geniet lekker mee hoor en ik hoor van mama wat je daar kan gebruiken voor de kinderen . niet voor jezelf hoor ha ha. snel weer schrijven hoor

  • 07 Maart 2016 - 11:55

    Joke Bennink:

    Hoi Lotte
    Wat een geweldig verslag wat je schrijft en wat je allemaal ziet en meemaakt fijn dat je er zo van geniet.Ik beleef het helemaal met je mee .Wat jij in een week doet en ziet mooi hoor .Ik zie uit naar je volgende verslag je schrijft het zo goed op Liefs en knuffels van mijxxxx

  • 09 Maart 2016 - 22:32

    Helen:

    Nou hoop dat het nu wel lukt. Al 2x eerder een stukje getikt maar plaatsen lukt niet :(
    Zo te lezen ggen gebrek aan mooie, leuke dingen lotte. Uit gaan, van alles bezoeken, uit eten en feesten. Wat wil een mens nog meer? Het spreekwoord zegt noet voor niks het leven is een feestje maar je moet zelf de slingers ophangen. Dat doe je goed dus. Geniet maar niet met mate. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Volg mijn avonturen tijdens mijn stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 4635

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: