Het laaste deel van de vakantie! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu Het laaste deel van de vakantie! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu

Het laaste deel van de vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, daar ben ik weer. Ik loop lekker achter, dus ik ga zien tot hoever ik ga schrijven.

1-4
Dag 2 in de mooiste stad van de wereld. Het leek ons wel een goed idee om als echte toeristen de Hop on Hop off bus te nemen. Vlakbij het hotel van pap en mam had je een opstapplek voor de blauwe en de rode route, dus we konden nog kiezen ook. Zo konden we in ieder geval veel zien tegelijk en hoeft papa niet alleen maar te rijden. Het is hier veel te mooi om je teveel op de weg te focussen, waarschijnlijk rijden de afrikanen daarom ook zo bijzonder haha. De 1e stop waar we eruit zijn gegaan was V&A Waterfront. Voor mij een van m’n favoriete plekjes om even rond te lopen en op een terrasje te zitten. We hebben tot groot plezier van papa lekker winkels gekeken, en hebben even wat gesnackt aan het water met zeehonden voor ons neus. Daarna hebben we weer de bus gepakt naar de volgende stop, Imuzamu Yethu, een township tour. Ik ben er eigenlijk niet zo’n voorstander van, omdat ik het een beetje inbreuk om de privacy van die mensen vind. Maar ik snapte best dat papa en mama dit wel wilden zien. Hier was het ook fijn geregeld dat de mensen die daar woonde de tour gaven en hier natuurlijk geld voor krijgen. Ook kon je in de Township dingetjes kopen zoals sleutelhangers etc. We zijn ook even een pre-school ingelopen, die kindjes waren zo enthousiast en hingen gelijk om ons heen. Ook daar kon je een donatie geven voor het ontwikkelen van de pre-school. Uiteindelijk dus wel een goed initiatief, maar het blijft vreemd. Het is zo bijzonder hoe deze mensen wat van hun leven proberen te maken en ook gewoon heel tevreden zijn over het algemeen met wat ze hebben. Hier wordt je nogmaals met je neus op het feit gedrukt dat het verschil tussen arm en rijk zo enorm is hier. Na de township tour hebben we de Hop on Hop off route afgemaakt richting het hotel van papa en mama. Daarna zijn we gaan eten bij Kloof Street House, een van de betere restaurants in Kaapstad. Echt goddelijk gegeten!

2-4
We hadden een 2daags ticket gekocht voor de Hop on Hop off bus, dus vandaag zijn we daar ook nog even mee geweest. Met dit ticket kan je ook een wijntour doen door Constantia, het oudste wijngebied van Kaapstad. Dit hebben we natuuuuurlijk even gedaan, als echte zuipschuiten hebben we de boel daar leeggedronken hahaha. Na de wine tasting was het aardig afgekoeld, maar moesten we nog met een open bus door heel Kaapstad en omgeving rijden, ik als koukleum stond natuurlijk te juichen! ’s Avonds zijn we utieten geweest bij een super luxe restaurant in Sea Point. Waar papa en mama nog eens een 6-gangen wijndiner uitkozen. Ik heb het gewoon verstandig als ik ben bij wat sapjes gehouden hahaha.

3-4
Vandaag stond Boulders beach (pinguïns) en Kaap de goede hoop op de planning. Zelf was ik wel al bij Boulders Beach geweest, maar Kaap de goede hoop heb ik die dag niet gedaan. We reden via Chapmans’s Peak naar Boulers beach. Dit is een van de mooiste routes van Kaapstad, waarbij je uitzicht heb op Houtbay en de bergen, heel mooi om te zien! Helaas was het vloed toen we bij Boulders beach aankwamen, maar gelukkig hebben we nog wel wat pinguïns gespot. Daarna zijn we naar Kaap de goede hoop gereden, dit is tegelijkertijd een groot national park dus je rijd een door een mooi stukje natuur voor je bij het oh zo bekende bord bent. Tuurlijk hebben we daar mega origineel een foto gemaakt en zijn we de berg op gaan lopen. Daar heb je een super mooi uitzicht over de omgeving en over de zee! ’s Avonds zijn we uiteten geweest bij GOLD Restaurant, ik heb hier in een van mijn 1e weken al gegeten en vond het toen heel leuk. Je krijgt 13 verschillende Afrikaanse gerechten te eten en daarbij wordt er ook Afrikaanse muziek gemaakt en gedanst op zijn Afrikaans. Een heel entertainment erbij dus, dat maakt het echt even speciaal.

4-4
JA! Vandaag was het eindelijk helder genoeg om de Tafelberg op te gaan. Wat een geluk, want dit is gewoon echt iets wat je gezien moet hebben als je hier Cape Town bent. Gelukkig waren we op tijd en hadden we online tickets gekocht, want we mochten vrij snel met de kabelbaan naar boven. Bovenop de berg heb je zo’n mooi uitzicht, echt om verliefd op te worden. Ik was toch al niet verliefd op Kaapstad hahaha, wees gerust ik kom echt wel terug.. Gelukkig waren we echt op tijd, want zodra we zo’n beetje klaar waren met 4948 foto’s maken en ons iedere keer verbazen over het mooie uitzicht begonnen de wolken over de berg te komen. Dit betekende dus snel naar beneden want er was uiteindelijk toch niet meer veel te zien. ’s Middags zijn we naar Robbeneiland geweest. De mensen die mij kennen weten dat ik totaal niets met geschiedenis of wat dan ook heb, maar dit is gewoon een must do als je hier bent. Papa vind het sowieso interessant dus dit was het ideale moment om hierheen te gaan. Op het eiland werden we rondgeleid door een ex-gevangene, dit maakte het zeker wel bijzonder. Zijn verhalen waren indrukwekkend en het was schokkend om te zien en te horen wat er allemaal gebeurde op dat eiland. Het is zo bizar dat dit allemaal gebeurd is en ik had ook diep respect voor de tourguide die dit allemaal zo kon vertellen. Het moet wel traumatisch zijn geweest. 's avonds zijn we lekker uiteten geweest bij V&A Waterfront, altijd gezellig aan de haven!

5-4
In de ochtend ben ik samen met papa en mama naar mijn stage geweest. Ik wilde graag laten zien wat ik hier allemaal doe en hoe het in zijn werk gaat. De kinderen en de teachers vonden het heel leuk dat ik ze had meegenomen! Papa en mama hadden ook nog wat potloden, stiften en gummen meegenomen voor de school, superlief! Daarnaast hadden we ook nog stroopwafels voor de kinderen meegenomen, dit is natuurlijk wel iets wat ze echt moeten proeven! ’s Middags hadden we niet echt wat op de planning staan dus zijn we eerst naar mijn kamer geweest. Mama heeft heel lief even m’n kamer schoongemaakt en ik heb samen met papa boodschappen gedaan. En die zijn ook heel lief door pap en mam betaald, echt nogmaals bedankt pap en mam! Daarna zijn we lekker naar Kirstenbosch Botanical Garden geweest, hier ben ik al meerdere keren geweest. Het is heerlijk om hier even rond te lopen voor n paar uurtjes.

6-4
De laatste dag voor papa en mama. Dit betekende voor mij gewoon 6 uur de wekker, want ik moest gewoon weer aan het werk. Ik vond het heerlijk om weer aan het werk te zijn, want had de kinderen zeker wel gemist. ’s Middags ben ik gelijk uit stage naar huis gegaan en daar hebben papa en mama mij opgehaald om naar de airport te gaan. Daar hebben we nog even wat gedronken en zijn pap en mam na een geweldige reis het vliegtuig ingestapt naar Nederland. Ik wilde gewoon lekker een uber taxi pakken om naar huis te gaan. Dat liep helaas even anders, normaal moet je maximaal 5 minuutjes wachten op een taxi… nu na 45 minuten was er alleen nog steeds geen taxi. Gelukkig was Marielle zo lief om in de auto te stappen en mij te komen ophalen van de airport!

7-7
De dag van papa’s verjaardag, die heeft hij deels in het vliegtuig mogen vieren. Ik had hem hier in Kaapstad al een kadootje gegeven en ik had ook nog een kaartje meegegeven voor in het vliegtuig. Ik moest gewoon naar stage waar alles prima verliep! ’s Avonds was het First Thursdays, dus ben ik lekker samen met Marielle de stad in geweest voor een drankje.

Nou dat was het weer even voor nu. Niet omdat het teveel is, maar omdat ik eigenlijk geen idee heb wat ik verder heb gedaan hahaha. Echt een geheugen van een zeef heb ik hier ontwikkeld.

Tot snel
KUSJES xxxx

  • 06 Mei 2016 - 23:10

    Claudia:

    Ik beleefdelaatste week gewoon weer opnieuw! Wat hebben we het heerlijk gehad... ik zou zo weer terug willen.... Xxxxx

  • 07 Mei 2016 - 02:01

    Dirkje:

    leuk om weer over je te lezen lot. ik hoef niet speciaal meer naar het buitenland maar zuid afrika lijkt me echt geweldig. maar zo'n verslag is al helemaal top- al zijn de letters wel erg klein. of komt dit omdat ik nacht hen en mijn ogen wat hangen hi hi.xx

  • 07 Mei 2016 - 07:55

    Oma Loes:

    Weer heerlijk verhaal Lotte, ik heb ervan genoten. Ik heb het weer uitgeprint voor opa.dag lieverd nog een fijne dag vandaag. Dikke kus oma en opa.

  • 07 Mei 2016 - 07:55

    Oma Loes:

    Weer heerlijk verhaal Lotte, ik heb ervan genoten. Ik heb het weer uitgeprint voor opa.dag lieverd nog een fijne dag vandaag. Dikke kus oma en opa.

  • 08 Mei 2016 - 10:58

    Jokebennink:

    Je hebt het weer heerlijk geschreven ,prachtig ik geniet gewoon met je mee.
    En het word hier dubbel gewaardeerd.Mooi hoor Lotte
    DIKKE KNUFFELS van mij

  • 13 Mei 2016 - 22:36

    Helen:

    Hoi lotte,

    Leuk verhaal weer hoor en wat hebben jullie allemaal mooie dingen gezien. Bof maar dat wij in nederland wonen en zo bevoorrecht zijn. Maar nu niet zo lang wachten hoor met schrijven van je verhaal je loopt nu nog steeds 6 weken achter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Volg mijn avonturen tijdens mijn stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 4634

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: