Inhaalslag nr2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu Inhaalslag nr2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu

Inhaalslag nr2

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, beginnen aan de rest van de inhaalslag. Dan hoop ik dat ik helemaal bij ben voordat ik zondag vertrek naar Namibie. Daar ga ik namelijk nog een weekje rondreizen. Ik was gestopt bij 8 mei, dus laat ik daar maar even verder gaan.

9 – 15 mei
Maandag tot donderdag had ik gewoon stage, het blijft een geweldige stageplek, waar ik elke dag nieuwe ervaringen op doe. De kinderen zijn zo ontzettend gezellig en ik kan echt met ze lachen, dit maakt het allemaal minder erg om elke ochtend om 6 uur m’n bed uit te gaan. Vrijdag was het dan eindelijk zo ver, paragliden. Iets wat al 2 keer verzet was vanwege het weer, maar nu was de wind eindelijk goed! Ik heb Mariëlle opgehaald, die ging voor de gezelligheid even mee. Zij heeft dit al gedaan, maar vond het niet erg om even wat fotootjes te maken! Het paragliden was echt heel leuk om te doen! De rust die je in de lucht ervaart met een drukke stad onder je is heel gek eigenlijk. Je hoort helemaal niks, geen auto’s, geen getoeter, geen gepraat, helemaal niks. Alleen je eigen stem die dan ineens heel hard klinkt hahaha. Echt een leuke en bijzondere ervaring, zal ik zeker niet vergeten! De rest van de dag hebben Mariel en ik bij mij thuis dingen geregeld voor een weekendje weg en de reis door Namibië.
Zaterdag was het tijd voor de Tafelberg, ik was met papa en mama al met de kabelbaan omhoog geweest, maar voor zo’n ‘sportieve’ meid als ik is een berg op hiken natuurlijk een eitje. GRAPJE, het was mega zwaar en ik ben officieel niet sportief. Je hebt allemaal verschillende routes om te hiken en Marielle en ik kozen voor de Platteklip. Nou dat was een geweldig succes, het was alleen maar ‘trappen’ lopen. Alleen dan wel trappen gemaakt voor reuzen, want met die enorm lange benen van mij leek het alsof elke steen een berg was die ik op moest. Desondanks ben ik wel blij dat ik de hike gedaan heb en heb overleefd ofcourse. Al was ik wel heeeeel blij dat ik lekker met de kabelbaan naar beneden kon, dat was wel een intern vreugdedansje toen we de tickets nog konden kopen bovenop! ’s Avonds zijn we met een klein groepje gaan stappen, wat natuurlijk eindigde in een heerlijk nachtje die om 6 uur wel afgelopen was.
Zondag hebben we heerlijk rustig aan gedaan, nadat we uit onze winterslaap waren ontwaakt om half 3 ’s middags. We zijn toen nog even naar Waterfront gegaan voor een ontbijt/lunch en ‘avonds lekker uiteten bij Fat Cactus, een Mexicaans restaurant in de stad.

16 – 22 mei
Maandag tot donderdag was het weer tijd voor stage, geen bijzondere dagen. Donderdag was het dan eindelijk tijd voor m’n 1e skypesessie met school, na 3,5 maand dacht m’n studiebegeleider van goh, is even checken of Lotte nog leeft. Belachelijk, maar waar. Na het skypegesprek vertrokken Mariëlle en ik voor een weekendje weg! Onze 1e stop voor de donderdagavond was Hermanus, dit is op zich niet een heel boeiend dorpje, en ik was er al 2x geweest dus dit was prima om alvast een beetje op weg te zijn.
Vrijdag stond een lange dag met autorijden op de planning, ons doel; Tsitsikamma bereiken. Tsitsikamma ligt zo’n 600 km van Kaapstad, we hadden er gisteravond al 100 gereden, dus voor de echte rekenaars onder ons, nog 500 km te gaan! Gelukkig kunnen Mariel en ik allebei autorijden, en rijden we beide nogal op z’n Afrikaans. De tijd ging gelukkig snel en ik had de 1e 300 kilometer er zo opzitten. Ik vond het toen wel genoeg dus Marielle ging de laatste 200 achter het stuur. Gelukkig kunnen wij duo-rijden, oftewel Marielle geeft gas en remt en eet ondertussen en ik stuur en schakel als dit nodig is. Dit is absoluut niet gevaarlijk, want we zijn in Afrika, dus het kan gewoon. Na wat uurtjes in de auto waren we eindelijk in Tsitsikamma aangekomen. We hadden een tent geboekt, omdat deze maar ’n tientje per nacht kost. Na 3,5 maand Kaapstad begint m’n geld toch echt te verdwijnen dus dan maar genoegen nemen met een tent. Je zou denken, dat kan gewoon in Afrika, warmte enzo. Nou, de warmte is al n tijdje verdwenen en het was dus ook echt ijskoud! ’s Avonds zijn we nog even uiteten gegaan bij een old school tentje waar alles draaide om Marilyn Monroe en Elvis. Heel grappig en lekker eten!
Zaterdag, Na een ijskoude nacht kregen we een lekker ontbijtje, waarbij de vrouw van het hostel even kwam checken of we het koud hadden gehad vannacht. Nee hoor mevrouw, ik kon nauwelijks meer bewegen en moest mezelf losbikken van het bed, verder was het prima te doen. Toen vertelde de vriendelijke mevrouw dat we eigenlijk wel binnen hadden kunnen slapen. Nou met mijn ochtendhumeur kon ik dat natuurlijk wel aanhoren… NOT. Maaaar, we waren natuurlijk niet zonder rede dit eind gaan rijden. De bungeejump stond namelijk op de planning. Een idee wat ik al jaren in m’n hoofd heb, maar nog nooit heb uitgevoerd. De meeste verklaren mij voor gek, vandaar dat ik het ook nagenoeg niemand verteld had. Toen we eenmaal bij de bungeebrug waren, probeerden ik maar te doen alsof ik meeega vrolijk was en stond te juichen om mezelf van een brug te gooien. Diep van binnen ben ik ongeveer 583 keer overleden en scheet ik alle kleuren van een kleurenpalet. Maaaaar de sprong was echt onvergetelijk! Je bent compleet gedesoriënteerd en hebt geen idee wat nou boven en onder is. Maar echt om nooit te vergeten! Na de sprong kon ik dan ook niet wachten tot ik het papa en mama en de rest van de wereld even kon laten weten dat ik had gesprongen hahaha. Na de sprong was het tijd om weer 200 kilometertjes te rijden richting Mosselbay. Dit is alweer richting Kaapstad, zodat we zondag niet nog 600 km hoefden te rijden. In Mosselbay hadden we een overnachting in een treinwagon geboekt, dit was echt heel grappig gemaakt! Daar hebben mariel en ik werkelijk de lekkerste sushi ook gegeten! Zo vers en zo lekker, dat vergeet ik nooit meer.
Zondag was tijd om weer richting Kaapstad te gaan, we waren best moe dus we wilden gewoon die 400 kilometer rijden en lekker rustig aan doen de rest van de dag. Toen we ’s middags in Kaapstad aankwamen hebben we nog even geluncht en zijn we lekker naar ons eigen huis gegaan.

23 – 29 mei
Maandag tot donderdag was het weer tijd voor stage. Op vrijdag vonden Marielle en ik het wel tijd voor wat geschiedenis van Kaapstad. We zijn naar het District Six Museum geweest, dit gaat over de wijk District Six. De wijk is gedurende de Apartheid helemaal platgelegd door de regering. Er moest namelijk plek worden gemaakt voor de blanke mensen, de donkeren mensen moesten wegwezen en gaan wonen in de township. Iets wat natuurlijk een grote stempel op de stad heeft gedrukt. Een indrukwekkend museum en zeker niet onbelangrijk om iets vanaf te weten. Na het museumbezoek zijn Marielle en ik gaan lunchen bij The Grand, dit is een restaurantje op het strand bij Waterfront. Je zit lekker met je stoeltje in het zand en het was een heerlijke zonnige herfstdag.
Zaterdag stond een bezoekje aan langebaan op de planning. Dit ligt ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Kaapstad, een prima stadje om even te bezoeken. We hebben rondgelopen over het strand, geslapen op het strand en daarna een super mooie sunset gekeken terwijl we lekker aan het eten waren aan het strand. Oftewel, veel strand haha.
Zondag was het dan tijd om de realiteit een beetje onder ogen te komen en aan school te gaan werken. Het kan niet altijd feest blijven natuurlijk en ik moest toch echt wel wat gaan doen. Ter compensatie zijn we ’s avonds heerlijk gaan eten bij Haiku, dit is werkelijk het lekkerste Asian Tapas restaurant wat ik ever heb ontdekt. ZO lekker!

30 – 5 Juni
Maandag tot donderdag was het tijd voor stage, de laatste maand is ingegaan. Op 24 juni neem ik afscheid van de kinderen, en als ik erover nadenk begin ik al te huilen. Dat gaan we dus maar even niet bespreken nog. Op vrijdag ben ik samen met Mariëlle naar Houtbay gegaan, hier was ik nog nooit geweest, terwijl dit maar 20 minuutjes van de stad is. Marielle loopt in Houtbay stage, dus die heeft mij een beetje de omgeving laten zien. We hebben door de haven gewandeld en over het strand. ’s Avonds zijn we naar de Bay harbour market geweest, hier hebben we lekker gegeten en rondgekeken bij alle kraampjes. Na de harbour market zijn we uitgeweest in club 169, dit is een club waar ook veel locals komen, heel gezellig dus
Zaterdag was ik vrij moe van het uitgaan dus heb ik lekker in m’n bed uitgerust. ’s Avonds ben ik met Wendy, Sandhia, Annelies en Mariëlle uiteten geweest bij Kloofstreethouse. Dit is een van de beste restaurants van Kaapstad. Echt heerlijk gegeten. Om 12 uur was Wendy jarig, dus dat zijn we even gaan vieren bij Club 31, dit is een club op de 31e verdieping, je kijkt dus uit over heel de stad. Echt heel mooi!
Zondag was het tijd voor Mzoli’s. Dit is een partyplace in de township Gugulethu. We zijn hier met een groepje van 15 man heen gegaan. Het is een heel grappig concept, de slagerij heet Mzoli’s en die verkoopt vlees wat zij voor jou braaien. Naast de slager is een groot overdekt stuk waar een DJ muziek staat te draaien en iedereen geniet van zijn braaivlees en een drankje. Drinken koop je gewoon bij de mensen thuis, je loopt naar iemands huisje en vraagt gewoon of ze nog wat alcohol o.i.d. hebben. Het vlees is echt heel lekker en de muziek is heel chill. Dit was dus een leuk dagje!

Zo, ik vind het wel genoeg voor nu! Hoop dat jullie allemaal weer een beetje op de hoogte zijn. Ik ga proberen nog 1 blog online te zetten, zodat ik bij ben voordat ik naar Namibie ga, maaaaar schiet mij niet neer als dit niet lukt haha.
Kusjes en knuffels xxx

  • 21 Juni 2016 - 22:41

    Peter:

    Je doet eigenlijk helemaal geen leuke dingen en gaat ook nooit naar restaurantjes of zo

  • 21 Juni 2016 - 23:00

    Oma Loes:

    Dank je wel Lotte.
    Het is weer heerlijk geschreven in je leuke verteltrant.
    Oma heeft het verslag weer uitgeprint voor opa.
    Daar gaat hij morgenochtend bij een 'bakkie koffie' weer lekker van genieten.
    Dikke knuffel van oma Loes en opa Thom
    XX

  • 22 Juni 2016 - 10:54

    Joke Bennink:

    Hoi Lotte
    Weer een mooi verslag heerlijk genoten van wat jij allemaal meemaakt
    We hadden natuurlijk al die angstige foto"s al gezien maar nu weten we ook hoe jij je voelde
    Ik heb even me ogen dicht geknepen toen ik zag hoe je op die rand van die brug stond
    Maar lef heb je wel .
    Bedankt voor je schitterend verslag en genieten verder
    Knuffels van mij xxxxxxx

  • 22 Juni 2016 - 20:04

    Dirkje:

    en ik maar denken dat stage lopen echt hard werken was ha ha. nee hoor je hebt het verdient een leuke stage tijd en ook goeds gedaan in deze wereld. het was erg leuk om te lezen allemaal. maar de verhalen foto's komen ook wel als je terug bent hoop ik. nog even genieten lot. een lach en een traan dus

  • 22 Juni 2016 - 22:54

    Helen:

    Had al gereageerd via fb maar toch nog even een stukje hier. Geweldig geschreven weer lotte. Schrijfster worden misschien nog een idee? Hebben jullie wel eens zelf gekookt? Want volgens mij hebben jullie de economie flink een boost gegeven. Geniet nog even. Xx

  • 29 Juni 2016 - 22:47

    Kirst:

    Ik krijg er gewoon trek van. Je beschrijft de restaurantjes zo leuk! Geniet er nog maar lekker van! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Volg mijn avonturen tijdens mijn stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 867
Totaal aantal bezoekers 4627

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: