Vakantie deel 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu Vakantie deel 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu

Vakantie deel 2

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Schandalig, schandalig.. nu pas een blog. Ik heb maar besloten om het in delen online te gaan zetten, anders mogen jullie wel een week vrij nemen om alles te lezen. Nu maar snel beginnen;

24-3
Happy birthday to me! Vandaag was dan de dag dat ik 22 werd. Wat een leeftijd heh, de aftakeling is ingezet haha. Ik mocht gelukkig lekker lang van mijn verjaardag genieten, want de wekker ging om 4 uur?!?! We gingen namelijk weer op safari! In de tijd dat ik onder de douche stond hebben papa en mama om kwart over 4 ’s nachts de vlaggetjes opgehangen (is heel normaal op dit tijdstip) en wat kadootjes en kaarten op m’n bed gelegd. Rond 5 uur werden we opgehaald bij onze lodge door onze ranger voor de dag. We dachten dat we de auto wel zouden moeten delen met meerdere, maar we waren maar met z’n 3en! Lekker veel ruimte dus om alles te bekijken. De safari begon gelijk goed, want we spotte al vrij snel giraffes, buffels, zebra’s en neushoorns. Echt geweldig om op deze manier m’n verjaardag vieren! Nog voor het ontbijt hadden we al onze allereerste leeuw gespot!! Toen kon de dag al niet meer stuk. We zijn rond n uurtje of 9 even wat gaan ontbijten, op een ideale plek. Je kon ze een stukje het park overkijken en in de verte zag je giraffes rondlopen, echt zo bijzonder. Na het ontbijt gingen we weer door het park heenrijden. We hebben weer van alles gespot en het park zelf vond ik ook heel mooi. Misschien nog wel mooier dan Kruger Park. Je had hier hele mooie uitzichten en het zag er allemaal zo bijzonder uit. ’s Middags zijn we gaan braaien in het park. De ranger had vlees en salades meegenomen en wat te drinken. Ook weer een ideaal plekje, met in de verte neushoorns die aan rond wandelen waren. Na onze braai zijn we weer het park doorgereden en op de weg richting de uitgang spotte we weer de leeuw! Deze keer konden we iets betere foto’s ervan maken, dus hier hebben we een tijdje stil gestaan. Vlak nadat we de gate van het park uit waren gebeurde er toch iets geweldigs! Er schoot zo een luipaard over de weg heen! Nou gewoon de complete big 5 voor m’n verjaardag gehad! Beter kan je je niet wensen zou ik zo zeggen. ’s Middags waren we vrij moe dus hebben we lekker relaxed gedaan. ’s Avonds zijn we natuurlijk lekker uit eten geweest en hebben we nogmaals geproost op deze perfecte verjaardag. Ik wil iedereen bedanken voor de kaarten/kadootjes die zijn meegegeven aan papa en mama. Echt heel lief van jullie.

25-3
Vandaag vertrokken we uit St. Lucia en reden we door naar Durban. Hier hadden we een bed&breakfast dichtbij de luchthaven, want we zouden de volgende ochtend om 6.55 vliegen naar Port Elizabeth. De rit was prima te doen en het bed&breakfast was ook prima. We zijn nog even gestopt bij een strandje om even wat rond te lopen en wat te eten We zijn vrij vroeg naar bed gegaan omdat we weer vroeg op moesten natuurlijk. Het werd bijna een gewoonte om, om 5 uur je bed uit te gaan haha.

26-3
In de ochtend zijn we naar Port Elizabeth gevlogen om te beginnen aan de Garden Route! Dit is een 800 km lange route langs de kust van Port Elizabeth naar Kaapstad. De 1e dag hoefde we niet heel veel kilometers te rijden dus we zijn onderweg nog even gestopt bij Jeffreys Bay, dit is een typisch surfstrand maar ook heerlijk om even te liggen. Omdat we zo vroeg op moesten waren we vrij moe dus hebben we even lekker op het strand gelegen om te relaxen. Eerst midden op het strand, maar na flink gezandstraald te zijn besloten we maar om wat meer uit de wind te gaan liggen. Daarna zijn we doorgereden naar St. Francis Bay, onze 1e overnachtingsplek op de Garden Route. Pap en mam zijn nog even door het dorpje heen gelopen, ik ben lekker gaan tukken in m’n kamer en ’s avonds zijn we lekker uit eten geweest in het centrumpje.

27-3
Vandaag zijn we naar Tsitsikamma National Park gereden. Hier zijn we eerst naar ‘The big tree’ gereden en hebben we even rondgelopen en daarna zijn we naar de Stormsriver hangbrug gelopen. Dit zijn 3 hangbruggen over de zee. Best leuk om even heen te lopen, het was nog best een stukje door het park heen. Mooie uitzichtpunten etc. We hebben daar ook even geluncht en genoten van de golven die op de rotsen klapten. Daarna zijn we doorgereden naar Knysna. Dit spreek je dus niet uit als Kneisna zoals alle Hollanders doen maar als Nysna. Kwamen wij ook pas achter toen we aan een local vertelden dat we hierheen zouden gaan. In Knysna hadden we een leuke lodge in een soort jungle/bamboo tuin. (daarom heette het vast de Bamboo Lodge). Om de lodges was een grote tuin gebouwd, en wij met ons geweldige oriëntatie vermogen konden na het inchecken niet een onze lodges vinden hahaha. ’s Avonds zijn we lekker wat gaan eten en toen we zagen dat het best een leuk dorpje was besloten we om de volgende dag daar wel even rond te gaan lopen.

28-3
Vandaag dus een dagje in Knysna doorgebracht. Een gezellig stadje waar we wat gewinkeld hebben tot plezier van Papa. Een echte shopper is ie nog steeds niet geworden na al die jaren met 3 vrouwen op vakantie. Tijdens het lunchen zagen we een boot aanmeren en besloten we lekker last minute een boottochtje te gaan maken. Heerlijk in het zonnetje op het water gevaren. Toen we richting open zee gingen werd het alleen wel erg wild, de mensen die voorop het dek zaten waren kletsnat hahaha. ’s Avonds zijn we nog lekker uiteten geweest, wat een afwisseling heh dat avondeten van ons…

29-3
Na 2 nachten Knysna was het tijd voor Oudtshoorn. Dit ligt niet helemaal aan de kust, dus we moesten een stukje van de route afwijken. We zouden 1 nachtje ‘kamperen’, je kan het eigenlijk geen kamperen meer noemen want het is gewoon een villa op stokken. Echt een hele mooie complete tent met een uitzicht, wauw. Niet te beschrijven, zo mooi. Het was die dag heel warm, niet heel ideaal in een tent zou je denken. Maar in onze villatent zat gewoon airco dus niks te klagen. We hebben ’s avonds lekker gebraait, lekker Kudu en Ostrich gegeten. Iedereen denkt nu; HUH Lotte die wat anders eet dan de 'normale' dingen. Jaaaa dames en heren, ik kom terug als een ander mens hoor... Inderdaad nooit gedacht dat ik dat zo lekker zou vinden! Daarna zijn we nog zo’n 2 uur lang op muggenjacht geweest.. niet heel ideaal dus.

30-3
Vandaag stond de volgende bestemming al op de planning; Mosselbay. Ook gelijk de laatste bestemming van de Gardenroute, voordat ik papa en mama de mooiste stad van de wereld zou gaan laten zien. Maar voordat we Mosselbay zouden bereiken gingen we eerst nog een tourtje doen over een Ostrichfarm. Dit was best interessant om te zien, omdat deze farm daadwerkelijk nog in bedrijf is. Vervolgens zijn we richting Mosselbay gereden, met een stop bij Zorgfontein, wantttttt…. Hier ging we met leeuwen lopen! Super cool en iets wat ik heel graag wilde doen! Het was in het begin best eng en onwennig, maar na een paar minuten voelde het alsof ik Charley aan het uitlaten was hahaha. We mochten ook meerdere keren met de leeuwen op de foto, echt heel vet! Na de wandeling zijn we naar Mosselbay gereden en kwamen we terecht in werkelijk het meest complete guesthouse ever! Aan alles was gedacht, en de eigenaren waren zo aardig. We hebben ’s middags lekker rustig aan gedaan en we zijn ’s avonds lekker uiteten geweest.

31-3
Vandaag moesten we Mosselbay alweer verlaten, soms is het jammer dat je ergens niet wat langer kan blijven. Maar er stond nog een boel op de planning wat ook allemaal geweldig is! De rit naar Kaapstad was nog 350 kilometertjes dus we zijn halverwege gestopt bij Hermanus. Hier was ik al een weekendje geweest en ik vond het best een gezellig dorpje/stadje dus een ideaal plekje om even rond te lopen en wat te lunchen. Daarna zijn we doorgereden naar mijn huis. Kon ik eindelijk pap en mam laten zien waar ik woonde. Speciaal voor ze opgeruimd hahaha, degene die mij goed kennen weten dat ik een mega rommelkont ben dus dit was werkelijk een wonder. Daarna zijn we met z’n drieën naar papa’s en mama’s hotel gereden. Een ideaal hotelletje in Sea point, een van de goede wijken in Kaapstad! Daarna heerlijk bij een Italiaans restaurantje gegeten. Het laatste deel van de reis kon officieel beginnen!

De volgende keer schrijf ik weer een stukje. Het is zoveel, en ik ben een beeeeetje te lui (ik lui?!) om zoveel te typen.

Kusjes xxxxx


  • 20 April 2016 - 21:28

    Joke Bennink:

    Weer een schitterend verslag de fotos heb ik inmiddels van papa en mama gezien
    maar je verslag lees ik met genoegen je ben toch wel een lieve rommel kont en ik vind je niet lui ,
    als ik zie wat je allemaal zit te typen.
    Maar onder tussen heb ik weer genoten van je verslag en kijk uit naar de volgende kusssjes xxx

  • 20 April 2016 - 22:09

    Helen:

    Lieve lotte,

    Snap dat je weinig tijd hebt hoor om de verslagen te tikken. Je hebt het zo druk met uitgaan, uit eten en leuke dingen zien en doen

  • 20 April 2016 - 22:11

    Helen:

    Nou iedere x wat als ik een stukje plaats. Laat alleen bovenste gedeelte zien grrr.
    Maar geniet lotte en niet met mate! Ly xx

  • 21 April 2016 - 10:06

    Leonie:

    Eindelijk....je beseft dat ik met zwangerschapsverlof ben......en dus echt zit te wachten op je verslag he hahahahaha

    Bofkonten jullie met die luipaarden ;)

    nee hoor meis, geniet vooral! WANT VOOR JE HET WEET IS HET VOORBIJ.

  • 27 April 2016 - 20:44

    Sweetlake-inge:

    Wow is eigenlijk mn enigste reactie.Tjee lotte wat gaaf allemaal.Onwijs leuk dat je dit allemaal bij-schrijft .Voor jezelf natuurlijk ook heeeeel leuk om later al je avonturen terug te lezen.XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Volg mijn avonturen tijdens mijn stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 4632

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: