Stage, strand en surfen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu Stage, strand en surfen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu

Stage, strand en surfen

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heehallo, weer een dagje later dan normaal, ik begin het Afrikaanse tempo langzamerhand over te nemen en alles op z’n tijd te doen. Daar gaan we dan..;

Maandag 7-3
Vandaag na een goed nachtje slaap door het vermoeiende weekend in Hermanus een dagje naar stage geweest. Alles verliep zoals het moest verlopen en er gebeurde eigenlijk niets anders dan anders. Prima dagje vond ik zo. ’s Avonds was ik nog vrij moe, dus ben ik lekker op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag 8-3
Ennnn vandaag weer een dagje stage, wat een afwisseling.. ’s Middags had ik een gesprekje met de teacher van mijn klas. Even een gesprekje over hoe het ging en wat ik kon gaan uitvoeren na de vakantie (die start hier op 18 maart). Ze is erg blij met mijn hulp en ik mag na de vakantie 3 leerlingen gaan begeleiden op gedragsgebied. Dus dat vind ik heel leuk om te gaan doen! ’s Avonds wilde Wendy, Sandhia en ik naar de top van de tafelberg, maar vanwege de harde wind was de kabelbaan gesloten. Dus besloten we maar naar de Botanical Garden te gaan, we zijn hier al meerdere keren geweest maar het blijft heel mooi! En iedere keer zien we wel iets nieuws.

Woensdag 9-3
Na een leuk dagje stage heb ik ’s avonds een dagje aan school gezeten. Met al die leuke dingen hier, wil ik dit nog wel eens vergeten. Dus heb mezelf maar een avondje opgesloten en heb ik wat verslagen getypt. Ik kon natuurlijk honderd andere ideeën bedenken om te gaan doen, maar dit was echt wel even nodig.

Donderdag 10-3
Voor de verandering vandaag een dagje stage op het kantoor. Nou waar ik ondertussen wel achter ben gekomen is dat ik geen kantoor mens ben. Ik verveel me vrij snel en heb een concentratievermogen van een doperwt. Na wat dossiers te hebben doorgelezen en weer wat aan school te hebben gewerkt had ik het wel gehad. Het was veel te lekker weer en ik had een etentje die avond dus ben ik eerder naar huis gegaan om even m’n hoofd leeg te maken. In Nederland zou ik dit niet zo snel doen, maar hier boeit niemand het wat hoe laat je begint en hoe laat je naar huis gaat. ’s Avonds had ik een etentje ter ere van de verjaardag van Annelies en Floor, 2 Nederlandse meisjes met wie ik omga. We zijn met 30 man gaan eten in Ricks Cafe American. Heerlijk gegeten en gezellig gekletst met de groep. Daarna zijn we met een deel nog naar het beerpongcafe bij ons in de wijk gegaan, dit was ook weer erg gezellig.

Vrijdag 11-3
In de ochtend heb ik lekker rustig aangedaan en ben ik rond 12 uur naar Marielle te gaan. We zijn samen naar Camps bay gereden en hebben daar de meest goddelijke fish en chips gegeten. Ik had het al vaker gegeten, maar t was vaak heel slap en vet. Deze was echt perfect! Daarna hebben we nog een paar uurtjes in de zon gelegen en lekker gekletst. ’s Avonds hadden we de verjaardag van Annelies en Floor bij ons thuis. Een ontzettend leuk feestje met een tropisch thema, wat wel past bij het weer op dit moment!

Zaterdag 12-3
Ik kon wel merken dat ik erg moe was, want vandaag werd ik pas om half 12 wakker. Ik heb mij snel omgekleed en m’n spullen gepakt om een weekendje bij Marielle te chillen. In de middag zijn we naar Llandudno beach gereden, dit moet een van de mooiste stranden van Kaapstad zijn, maar het weer verpestte het een beetje. Ik heb geen idee wat er gebeurde maar de wolken waren zo laag dat we gewoon door de wolken op de grond heen liepen. Hierdoor zagen we dus vrij weinig van het mooie strand. Gelukkig was de temperatuur heerlijk en hebben we gewoon lekker op het strand gelegen en gekletst. ’s Avonds hebben we wat gegeten en zijn we de stad ingegaan. Eerst zijn we naar de beergarden geweest, ik die geen bier lust voelde me dus niet heel erg thuis. Maar ik dacht hey, laat ik even een biertje proeven. Met het idee dat ik gewoon een glaasje zou krijgen. Hier kennen ze dat niet en ik kreeg gelijk een halve liter bier in m’n handen geduwd. Gelukkig had ik een niet te zwaar of te bitter bier(tje) uitgekozen en heb ik het redelijk op gekregen. Daarna zijn we nog met een klein groepje naar een tentje gegaan op Long Street, de uitgaansstraat van Kaapstad. Erg gezellig en chille muziek.

Zondag 13-3
Marielle en ik hadden besloten dat we nog niet genoeg strand hadden gezien, want we hadden in de ochtend onze 1e surfles! Na een kort nachtje ging de wekker lekker vroeg en zijn we om 9 uur vertrokken naar Muizenberg Beach. Hier kregen we 2 uur lang surfles van natuurlijk goed getrainde surfleraren. Zeker geen straf om les van te krijgen hahaha. In het begin gingen we oefenen op het strand. Dit ziet eruit als soort spartelende zeehonden op een board. Dus ik was blij toen we het water in konden en het echt konden gaan proberen. Ik juichte iets te vroeg, want ik kreeg direct een paar liter zeewater in m’n mik. Na eerst een aantal keer keihard van m’n board afvallen is het mij een aantal keer gelukt om op m’n board te blijven staan. Om vervolgens wel head first naar beneden te kukelen en helemaal gedesoriënteerd boven te komen. Ik vond het echt ontzettend leuk om te doen, en wil zeker nog vaker gaan surfen hier. ’s Middags zijn we maar onze gemiste nachtrust gaan inhalen en hebben wat gegeten en een filmpje gekeken. Daarna ben ik maar weer vertrokken naar m’n eigen kamer in Obs (De wijk Observatory, waar ik woon, wordt ook wel Obs genoemd)

Maandag 14-3
Vandaag stond ik op met de meest bijzondere spierpijn die ik ooit heb gehad. De goeduitziende surfleraar had mij al verteld dat je met surfen spieren gebruikt die je normaal niet echt gebruikt dus dat ik dit wel zou merken. Nou daar heeft hij zeker gelijk in, want ik voel mij een soort robot. Het autorijden naar m’n stage vanmorgen was dan ook erg houterig want zelfs het schakelen kost meer moeite dan normaal. Gelukkig had ik een rustig dagje op stage en was het prima te doen. Daarna ben ik naar de huisarts geweest voor een recept voor Malariapillen. De GGD in Nederland doet nogal moeilijk om pillen mee te geven aan m’n ouders en boeit ‘t waarschijnlijk vrij weinig als ik gestoken wordt door een malariamug. Het bezoekje ging natuurlijk op Afrikaans tempo, dus ik was blij toen ik na 3 kwartier geholpen werd, terwijl er niemand in de wachtkamer zat.

Deze week heb ik nog 3 dagen stage te gaan, waarvan 1 dag een sportdag is. Altijd fijn sporten in 32 graden! Daarna ga ik heerlijk op vakantie met papa en mama, hier heb ik ontzettend veel zin in! Ik weet dus niet wanneer mijn volgende blog online komt, dus wees geduldig. Dat leer ik hier ook in Afrika.

Dikke kussen uit Kaapstad.

  • 14 Maart 2016 - 20:28

    Oma Loes:

    Helemaal geweldig lieverd en een goede start om drie leerlingen te gaan begeleiden op gedragsgebied, goed hoor!
    Aan dagjes uit ontbreekt het je niet. Geniet er maar lekker van!
    Geweldige uitdrukking 'de concentratie hebben van een doperwt'! ;) Enfin, jij zal dus geen kantoorbaan kiezen!
    Je zult als je terugkomt wel aan de Nederlandse gewoontes moeten wennen denk ik.
    Oh Lotte je maakt ons jaloers Fish and Chips en dan nog wel een 'goddelijke' Ja, ook in Engeland kan je hele goede en ronduit smerige Fish and Chips krijgen dus lekker bij je goeie 'chippie' blijven.
    Het was toch wel een bijzonder ervaring om met je voeten in de wolken te lopen, heel bijzonder!
    Wat een verhaal van dat surfen, super leuk!
    Helaas is de spierpijn minder leuk je zult spieren gevoeld hebben die je niet eens wist dat ze bestonden. Volgende keer 'ergens' een goede spierolie kopen. Het liefst een die "koud" op je huid wordt. Vraag ernaar.
    Lotte die arts had in de 45 minuten dat jij moest wachten beslist een heel belangrijk kopje kruidenthee gedronken. ;)

    Oh wat heerlijk! Sporten in 32 graden, wat jammer dat ik niet mee kan doen.
    Enfin, je ziet heel snel je mamma en pappa en jij kijkt er naar uit maar paps en mams ook hoor. Dikek kus van ons twee. x x

  • 15 Maart 2016 - 10:13

    Helen:

    Hoi lotte,

    Wat een leuk verhaal weer zeg en wat zie en doe je een hoop zeg. Ongelofelijk. Goed dat je af en toe aan je schoolwerk zit ook dat is belangrijk. Nog even en dan nog meer van dit mooie land zien als je ouders er zijn. Leuk dat jij ze dan mee kan nemen om te laten zien waar je woont en werkt. Dikke kus. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Volg mijn avonturen tijdens mijn stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4636

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: