Veel te vertellen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu Veel te vertellen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu

Veel te vertellen

Blijf op de hoogte en volg Lotte

15 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik weet dat ik ontzettend achterloop. Ik vind het nogal een klus om elke week een heel verhaal te schrijven. Vergeef me, maar ik ga jullie thuis echt alles vertellen! Om een beetje een inhaalslag te maken, zal ik even de leuke dingen van afgelopen weekenden vertellen! Neem een weekje vrij, want het is nogal wat. Voor de autisten onder ons zal ik het maar per week vertellen. 

Ik was gebleven bij 7 april dus laat ik even die week afmaken.

8-4 tot 10-4
Papa en mama waren er natuurlijk vandoor, dus was het tijd om bij te kletsen met Marielle. Op vrijdag heb ik eerst nog stage gelopen, normaal doe ik dit niet maar ik had een extra dag vrij gekregen van stage. Na stage ben ik met Marielle naar de Bay Harbour Market geweest in Houtbay. Dit is een overdekte food and retail market. Je kan hier allemaal leuke Afrikaanse dingetjes kopen en echt van alles eten. Er is live muziek, dus er hangt een heel gezellig sfeertje.
Zaterdag zijn Mariel en ik gaan lunchen hier in Obs, de wijk waar ik woon. En vanwege de warmte (36 graden) zijn we naar de Sea Point Swimmingpool geweest. Dit is een openlucht zwembad aan de zee. Papa en mama hadden dit zwembad ontdekt dus dit wilden we natuurlijk snel uitproberen. ’s Avonds zijn we gaan stappen en zondag heb ik heerlijk rustig aangedaan. Echt genieten hoor die Afrikaanse mentaliteit.

11-4 tot 17-4
Van maandag tot donderdag heb ik gewoon stage gelopen, ondanks dat ik dan gewoon werk blijft het hier altijd voelen als vakantie. Wat een heerlijk gevoel is dat toch. Donderdagavond ben ik nog met Marielle en haar huisgenoot Bas uiteten geweest, voor de verandering, want dat doe ik zo weinig hier hahaha.
Op vrijdag ben ik gaan lunchen met Marielle bij Queen of Tarts, dit is een tentje wat precies 2 deuren bij mij vandaan zit, en wat ik tot dat pap en mam hier waren nog nooit ontdekt had. Hier ben ik ze eeuwig dankbaar voor, want het is goddelijk eten daar. Daarna zijn we naar Canal walk gegaan, dit is een grote shopping mall 15 minuutjes van mij vandaan. Hier hebben we beetje rond gelopen en winkels gekeken en daarna lekker sushi gegeten.
Zaterdag zijn Marielle en ik Lion’s Head gaan hiken. Lion’s Head is een van de 3 bergen waar Kaapstad om bekend staat. Je zou er dus een leeuwenkop in moeten zien, ik heb hem alleen nog niet ontdekt na al die maanden hahaha. Tijdens het hiken wilde we opzoek naar een grot in de berg, vanuit deze grot (Wally’s Cave) kan je de Tafelberg zien. De route naar de grot is alleen geen ‘aangelegde’ route, dus het was soms een beetje zoeken, maar we hebben ‘m gevonden! Daarna zijn we doorgehiked naar boven. Super mooi uitzicht over de stad, echt heel blij dat ik de hike heb gedaan.
Op zondag hadden we een beetje een luie dag, maar hebben we ’s middags besloten om naar Monkeytown te gaan. Dit is een soort apenheul, maar ja je moet alles eens proberen hèh in Kaapstad.

18-4 tot 24-4
Van maandag tot donderdag had ik weer gewoon stage. We kregen deze week wel goed nieuws, want de school mag eindelijk zich een echte school noemen. Hiervoor was het een onderdeel van een stichting, maar we mogen ons nu een zelfstandige special needs school noemen. Dit was heel belangrijk, omdat we nu meer kans krijgen op subsidies van de overheid. De subsidies duren echter nog 2 jaar voor we deze krijgen, maar het begin is er!
Vrijdag heb ik mijn eerste Afrikaanse herfst storm meegemaakt, dit was dan ook gelijk de heftigste in jaren. En het was ook echt heftig, het regenwater liep bij ons de gang in en door de wind waaide de lamp van het plafond. Bij Marielle was er een raam uit haar balkondeur gewaaid en de lamp had het ook daar niet overleefd. Om de regenachtige dag te overleven zijn we lekker naar de film geweest in Canal Walk. De film kost hier echt helemaal niks, dus je zou hier de hele dag kunnen vertoeven. Dan heb je nog steeds niet hetzelfde uitgegeven als in Nederland. ’s Avonds zijn we lekker de stad in gegaan voor een drankje en een dansje.
Zaterdag heb ik heerlijk niks gedaan, sommige vinden dat zonde van je dagen hier. Ik had het echt even nodig hahaha, zo vermoeiend dat Afrikaanse leven. Zaterdagavond natuurlijk wel even uiteten geweest met Marielle en de stad ingedoken. Op zondag heb ik even een stukje gemiste jeugd ingehaald en heb ik voor het eerst in mijn leven The Lion King gekeken, vond ik wel toepasselijk terwijl ik hier ben. Oftewel en vrij lui weekend!

25-4 tot 1-5
Deze week een korte week stage, alleen maandag en dinsdag, wat een straf is dat toch. Er waren wat Public holidays en School holidays, dus heerlijk wat dagen vrij. Heel toevallig valt dit samen met de Nederlandse kingsnight&day op dinsdag en woensdag. Dinsdag hebben we dan ook geheel in traditie Kingsnight gevierd, met Hollandse muziek, polonaises, oranje outfits etc. T voelde toch wel weer lekker om even echt Nederlands te zijn na 3 maanden! Woensdag had ik ook zoals vanouds een brakke dag op koningsdag, dus Marielle en ik hebben de hele dag in bed gelegen en om ’n uurtje of 3 was het wel tijd voor een ontbijtje. Verder hebben we echt letterlijk niks uitgevoerd.
Op donderdag had ik klassenuitje, en zijn we naar Vredenheim geweest. Dit is een wijnfarm met een big cat park erbij. We gingen natuurlijk voor de leeuwen en de tijgers en niet voor de wijn. De kinderen vonden het heel leuk. We hebben leeuwen, tijgers, cheeta’s, zebra’s en buffels gezien. Het was gelukkig lekker weer, dus we konden lekker op een kleedje, naast de tijgers en de leeuwen onze lunch opeten.
Vrijdag ben ik met Wendy gaan ontbijten bij Queen of Tarts (het tentje wat Pap en Mam ontdekt hadden) en daarna zijn we met Sandhia erbij een tea tasting gaan doen. Het was niet heel warm, dus een theetje past er dan prima bij! ’s Avonds ben ik samen met Marielle en een vriendinnetje wat haar kwam opzoeken uitgegaan.
Zaterdag ben ik ’s ochtends naar m’n favoriete plek geweest; The Old biscuit Mill. Het blijft echt m’n favo plek hier en je kan zoveel en zo lekker eten! Dat is waarschijnlijk ook de rede dat ik het zo leuk vind hahaha. Omdat ik die dag nog niet genoeg had gegeten ben ik samen met Wendy en Sandhia gaan lunchen in Mouille Point, een wijk naast Sea point. Je kijkt daar heerlijk uit over de zee en we hebben echt heerlijk gegeten. Op zondag heb ik voor de verandering een lui dagje gehad. ’s Avonds was het de laatste avond van Lena, het Duitse meisje waar we veel mee opgetrokken zijn hier. We zijn heerlijk uiteten geweest bij Haiku, werkelijk ‘t lekkerste Asian Tapas restaurant ever!

2-5 tot 8-5
Maandag was ik nog ’n dagje vrij, we hebben vandaag Lena naar de airport gebracht. Dit duurde door een gecanceld vliegtuig nogal lang, dus onze dag was al voorbij tegen de tijd dat we terug kwamen. Dinsdag, woensdag en donderdag was het weer tijd voor stage. En.. heel vervelend.. vrijdag was het alweer weekend. Het was die dag heerlijk weer dus ik ben nog even naar het strand gegaan. Wie had dat gedacht in de herfst op het strand.
Zaterdag ben ik overdag naar Company’s Garden geweest. Dit is een openbare tuin waar je lekker kan rondlopen, chillen, lunchen etc. Er lopen heel veel eekhoorntjes rond die redelijk tam zijn, dus dit is wel grappig om even te zien. ’s Avonds ben ik naar Shimmy’s Beachclub geweest, dis is een club aan het strand in de haven. Hier draaide de DJ Goldfish, een van de bekendste Dj’s hier en hij draait hele chille muziek. Er waren hier natuurlijk weer veel Nederlanders op afgekomen, het was een heerlijk avondje.
Op zondag zou het meeeega lekker weer worden, nou daar is precies niks van gekomen. Soms lijkt het net op de voorspellingen van Piet Paulusma. Marielle en ik hadden een stranddag gepland en wilde beginnen met een ontbijt bij Camps Bay. Het was hier zo koud dat ik met een trui aan heb gezeten en snel m’n ontbijt naar binnen heb gewerkt. We wilden toen naar Muizenberg rijden, hier is het vaak wat beter weer en de zee is wat warmer. Nou dat was een teleurstelling toen we daar aankwamen. Ik waaide werkelijk m’n kleding uit. Toen waren we het zat en zijn we naar Kalk Bay gereden, dit is een havendorpje. Hier hebben we lekker rondgelopen en zeehondjes gekeken. Toch nog een leuk dagje, wel jammer van de gemiste 30 graden en zon hahaha.

Nou ik heb een kleine inhaalslag gemaakt. Als ik alles ga opschrijven mogen jullie wel 2 weken vrij nemen in plaats van de ene week van nu. Tot snel!
X

  • 15 Juni 2016 - 23:47

    Oma Loes:

    Heel leuk om te lezen en wat heb je het toch zwaar Lotte, het valt echt niet mee dat Afrikaanse tempo he? Straks ben je weer lekker in Nederland, koud, wind, regen, sneeuw. Leuke eettentjes maar eh... iets duurder dan in S.A.
    Ik heb je verslag weer uitgeprint voor opa kan hij het lekker op zijn gemak lezen.
    Dikke knuffel van ons.
    XX

  • 16 Juni 2016 - 07:21

    Helen:

    Hoi Lotte,

    Wat een rotleven zeg

  • 18 Juni 2016 - 19:38

    Joke Bennink:

    Heb weer genoten van je verslag je maak ook niet veel mee en je geniet ook niet erg Haag
    Ga lekker zo Door en geniet maar verder dan doen wij het met je verslag heleboel dikke knuffel van mij xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Volg mijn avonturen tijdens mijn stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 4647

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: