De eerste paar dagen - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Februari 2016 | Nederland, Zoetermeer

Zo daar ben ik dan, in Kaapstad.

Het begon natuurlijk allemaal op Schiphol, het afscheid nemen was zwaar. Er zijn natuurlijk wat tranen bij komen kijken. Eerst nog wat stress, omdat m'n koffer toch echt 0.5 kilo te zwaar was. Dus na wat gewissel tussen de handbagage en de ruimbagage was dat geregeld. 29.8 kilo, oftewel m'n hele inboedel heb ik maar meegenomen. Bij de paspoortcontrole nam ik afscheid, het voelde ontzettend onwerkelijk. Het voelde eigenlijk alsof ik iets ging doen wat niet mocht ofzo, heel vreemd gevoel. Gelukkig sloegen Sandhia en Wendy een arm om mij heen en voelde ik mij al snel wat beter.

Tijdens de 1e vlucht zaten we gelukkig naast elkaar. Wendy vond de nogal hobbelige start niet echt een pretje, maar toen we eenmaal in de lucht zaten ging het prima! Na wat kaartspelletjes, potjes zeeslag en serie kijken waren de 6,5 uur zo voorbij. Omdat het eten niet tijdens de vlucht niet echt geslaagd was, hebben we maar friet gehaald op Dubai Airport. Om 03.15 (Dubai tijd) konden we naar de gate, maar toen we daar aankwamen was er nog niemand van het personeel. We besloten om nog even een rondje te lopen, aangezien we toch 9,5 uur moesten zitten straks. Om 03.25 kwamen we weer aan bij de gate, stond er ineens; Final Call?! Ik zou mezelf natuurlijk niet zijn om niet meteen in de stress te schieten. De vlucht zou namelijk om 04.00 uur vertrekken en om 03.55 zaten wij nog in het busje te wachten om naar het goede vliegtuig te worden gebracht... Uiteindelijk na een sightseeing tour van 15 min kwamen we bij het goede vliegtuig aan en konden we snel instappen. Tijdens de vlucht heb ik gelukkig nog 5 uurtjes kunnen slapen, ondanks dat de mevrouw naar mij 9,5 uur lang in de spotlight wilde staan en haar licht de hele vlucht als enige in heel het vliegtuig aan liet staan.

Op Cape Town airport werden we opgehaald door de chauffeur en die heeft ons na 15 min rijden afgezet bij ons smurfkleurige huis. Hier ontmoette we de huisbaas en al wat huisgenoten. Ik woon in een huis met 8 meiden, 1 uit Alaska, 2 uit de VS, 1 uit Duitsland en nog 1 uit Nederland. Allemaal heel aardig en spontaan, het meisje uit Alaska was jarig dus we werden gelijk uitgenodigd voor haar verjaardag gisteravond. Dus om half 9 stond er ineens 40 man om mij heen die overal uit de wereld vandaan kwamen. Een nogal bijzondere ervaring zo op mijn 1e dag in Kaapstad.

Vandaag zijn we na een goeie nachtrust naar V&A Waterfront geweest. Hier is een grote shoppingmall en is de haven. Heel leuk en gezellig, ook met restaurantjes en op straat overal kleine lokale bandjes die muziek spelen. We hebben er wat uurtjes rond gewandeld en rond gekeken. Echt de omgeving is zo mooi en bijzonder hier. Vanavond staat er volgens mij niks op de planning, maar dit kan elke 5 minuten veranderen haha. Morgen wordt ik om 10.30 opgehaald om kennis te maken op mijn stage en 's avonds hebben we een feest van 4exchange (de organisatie die mijn stage etc heeft geregeld). Verder ga ik misschien dit weekend surfen en staat het 1e festival al op de planning.

Jullie lezen het, al genoeg indrukken zo de 1e 3 dagen en er zullen er vast nog veel volgen. Ik zal proberen de volgende keer de verhaaltjes korter te houden haha!

Dikke kus xxxx

  • 10 Februari 2016 - 18:27

    Manon:

    Top begin dus! Lekker genieten van je nog vrije week!

    X Manon

  • 10 Februari 2016 - 18:30

    Cheyenne:

    Klinkt goed dat eerste festival! Duik er maar lekker in en geniet ervan mop! X

  • 10 Februari 2016 - 19:25

    Kirsten:

    O Lot geweldig om dit te lezen. Ik kijk al uit naar je volgende verslag!
    X

  • 10 Februari 2016 - 20:26

    Helen:

    Hoi Lotte,

    Leuk om te lezen dat het allemaal voorspoedig gaat. Goede reis gehad, leuke huis, leuke mensen ontmoet. Echt heerlijk voor je. Geniet met volle teugen.

    Xxx

  • 10 Februari 2016 - 22:09

    Claudia:

    Wat heerlijk he lot! Wij zijn zo blij voor je! Het was heerlijk om je even te zien vanavond via skype

  • 11 Februari 2016 - 08:36

    Sweetlake-inge:

    Heyyyy Lotte daar ben je dan!! Gaaf. Ennuh nee joh heerlijk zo'n uitgebreid enthousiast verlag! Maar of je daar tijd voor gaat krijgen ? Meteen al veel te beleven Haha
    Nou liefs vanuit sweetlake
    ( oei ik hoop niet dat mn reactie er straks 8 x op staat want ik druk steeds op reactie plaatsen maar....er gebeurt niks )

  • 11 Februari 2016 - 13:42

    Volia-Louise Coetzee:

    Hoi Lotte!
    Thank you for taking us on your adventure in this way.
    Ja, ons woonde net buiten Kaapstad en onze Spreektaal is Afrikaans.
    I understand your language,but I don't think I am so good in writing in Dutch. Whether you would understand Afrikaans is also another question. So I stay on English,hope it is okay.
    Hope you got my welcome messages and the video .
    I am so happy that you are here and that you can see and feel our fantastic Cape!
    You were at the V&A...wonderful! But did anyone told you that where the V&A ,waterfront and harbour is, was sea? In the beginning Cape Town was just a tiny village at the foot of Table Mountain. We needed more land. Who else to ask as the people from the Netherlands who were already experts on this!
    I hope you keep on breathing our South African air ,with your feet exploring beach,sea,mountain and much more. Hopefully you found our food very nice...just as diverse as the different peoples of our beloved country. Feast your eyes and take in as much as you can.
    You are most welcome!
    To your family and friends back in Netherlands: enjoy our country!

  • 11 Februari 2016 - 23:18

    Oma Loes:

    Fantastische Lotte!

  • 11 Februari 2016 - 23:20

    Oma Loes:

    Drukte te snel op verzenden. Het verhaal van de koffer komt mij bekend voor. Opa zei altijd als wij op vakantie gingen ‘alles is ingepakt, alleen het aanrecht staat er nog”
    Wat een giga schrik ineens toen er een final call was … brrr stress, bekend gevoel je oma is ook een stresskip!
    Maar na de ‘sightseeing tour’ ging je gelukkig weer de lucht in! Ik kan mij enigszins voorstellen dat er een zucht van verlichting door je heen ging.
    Je huis; Dat je met zoveel verschillende nationaliteiten in een huis woont echt super leuk!
    En om ineens omringd te zijn door 40 man die overal ter wereld vandaan kwamen WAUW wat een leuke ervaring!
    Succes met alles lieverd, wij kijken uit naar je verslagen.
    En eh… je beloofde om de volgende keer je verhaaltje wat korter te houden maar wij zouden het heel leuk vinden als je ze gewoon lekker lange verslagen schreef.
    En ik denk dat de hele familie het er mee eens is. Als iemand die je lief is ver weg is dan wil je alle verhalen horen. De foto's die je plaatste waren onwijs leuk.

    Knuffel,
    Oma en opa

  • 13 Februari 2016 - 05:15

    Dirkje:

    ik hou het kort anders kom je niet aan werken en leven toe , ha ha. ik vind het leuk om je zo te volgen lot geniet.x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Volg mijn avonturen tijdens mijn stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4670

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: