Zoveel te doen hier - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu Zoveel te doen hier - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu

Zoveel te doen hier

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, dat was weer een week. De tijd gaat zo snel, was bijna vergeten om weer een blog te schrijven. Maar hier ben ik dan.. nadat ik net een uur heb moeten nadenken wat ik allemaal heb gedaan deze week.

Vrijdag 19-2
's Ochtends voelde ik mij nog vrij prutteflut, dus heb ik lekker rustig aangedaan. M'n buik was nog flink aan het borrelen en ik voelde me echt niet fit. Maar die rust deed mij goed, want eind van de middag werd ik weer een beetje de oude en heb ik besloten om toch maar even mee uiteten te gaan. Ik had de hele week alle uitjes overgeslagen en begon mij toch wel flink te vervelen. Samen met Wendy en een Amerikaans huisgenootje Ashley zijn we in de stad pizza gaan eten. Daarna hebben we nog een klein drankje gedaan en ben ik naar huis gegaan. Zij gingen nog even uit, maar mijn buik liet mij nog niet echt met rust na een vette pizza hahaha.

Zaterdag 20-2
De buikgriep had gelukkig besloten om mij te verlaten voor deze dag en ik ben 's ochtends samen met Wendy, Sandhia en Annelies naar de Oold Biscuit Mill geweest. Dit was de foodmarket waar ik vorige week ook was. We hebben lekker wat gegeten en genoten van de zon en de muziek. Om 13.00 uur moesten we thuis zijn, want we kregen onze huurauto. Helaas niet de goede auto, want deze was nog niet klaar om opnieuw verhuurd te worden. Dus nu hebben we een knalrode Ford waar de nodige beschadigingen en deuken al inzitten. Gelukkig is het maar voor tijdelijk, want ik kreeg een beetje het idee dat als er een windvlaag voorbij zou komen de auto spontaan uit elkaar zou vallen. Om de auto maar gelijk te testen zijn we even naar V&A Waterfront gereden, dit is niet te ver en makkelijk te vinden. Het rijden ging allemaal goed, we zijn geen een keer aan de andere kant van de weg terecht gekomen en ook het verkeer was op zich wel te doen. We moesten natuurlijk even shoppen, want ik heb veeeel te weinig kleren bij mij hahaha. 's Avonds zijn we naar Shimmy's Beachclub geweest, dit is zoals de naam al zegt een club aan het strand. Laat het nou net die dag niet zo lekker weer zijn en was het feest gewoon binnen. Een kleine tegenvaller, maar ook weer een rede om nog eens terug te gaan. Het feest was gelukkig wel gezellig!

Zondag 21-2
Vandaag vond ik het een ideale dag om tot 16.00 uur in m'n bed te liggen. Ondanks dat ik vorige week al de hele week ziek op bed lag, was ik gewoon erg moe na het feestje. 's Avonds zijn we met wat huisgenoten signal hill opgereden om de zonsondergang te kijken. Ons rode racemonster kon het niet helemaal aan, dus uiteindelijk kwamen we met 20 km p/u de berg opgereden. Het uitzicht en de zonsondergang was echt zo ontzettend mooi, en toen daarna donker werd zag je alle lichtjes aangaan in Kaapstad. Echt iets om verliefd op te worden.

Maandag 22-2
Om 6 uur ging mijn wekker om vervolgens om 7 uur in de auto te stappen om voor het eerst in mijn eentje te rijden naar mijn stage. Dat was in het begin geen succes, want na 15 minuten zonder werkende navigatie te rijden stond ik gewoon weer voor mijn eigen deur. Na een nieuwe route te hebben bekeken via een andere app, had ik de wijk vrij snel gevonden. De wijk ja, want de school kon ik niet vinden. Na 20 minuten te hebben rondgereden en het een aantal keren te hebben gevraagd, kwam ik er achter dat ik al 3x langs de school was gereden...! Iets te laat kwam ik binnenlopen, maar gelukkig doen ze daar niet heel moeilijk over. De stagedag was heel leuk, ik heb echt leuke kinderen in de klas waar je lekker mee kan lachen en wat grapjes kan maken. De terugweg ging gelukkig wel soepel!

Dinsdag 23-2
Nou om nou iedere keer te gaan schrijven hoe mijn stagedag was, die toch wel vrij veel op elkaar lijken is ook een beetje saai. Maar ik wilde alleen even mededelen dat ik mijn stage in 1x had gevonden en dus met 25 minuten er al was. Dat was iets beter dan meer dan 1 uur onderweg zijn.

Woensdag 24-2
En weer een stagedag, super leuk ook dat sommige kinderen Afrikaans kunnen. Soms hoor ik ze wat zeggen en dan reageer ik daar op. Dan zijn ze helemaal verbaast dat het Nederlands zoveel op het Afrikaans lijkt. Ik luister trouwens elke ochtend onderweg naar stage het Afrikaanse journaal, het is zo'n grappig taaltje. 's Avonds zijn Wendy, Sandhia en ik uiteten geweest bij Ricks Cafe American. Echt een heel leuk en gezellig tentje waar je van alles kon eten. Gewone volledige gerechten, maar ook tapasgerechtjes. En tussen die tapas stonden bitterballen met mosterd. Iets wat ik in NL dus nooit zou bestellen, maar ik kon ze hier niet laten liggen. Dus even later stond er een schaaltje bitterballen voor m'n neus, erg lekker trouwens, en nog 2 andere gerechtjes.

Donderdag 25-2
Vandaag was mijn 1e stagedag op het kantoor van Home of Hope. Ik stond netjes om iets voor 8 te wachten voor de ingang, iets wat in NL zeker wel van je verwacht wordt. Hier is het volkomen normaal om, om half 9 te komen aan kakken en rustig aan te doen. Iets wat ik maar ga onthouden, zodat ik wat langer in mijn bed kan liggen donderdagochtend. Ik ga samenwerken met social worker Bianca, erg aardig en relaxt. Ik kreeg eerst een document over FASD, hierin stond beschreven wat het inhoudt, wat er gebeurt met de hersenen en hoe dit tot uiting komt. Erg interessant en leerzaam om te lezen, want ik had mij er nog niet echt in verdiept. Daarna kreeg ik de 6 dossiers van de kinderen die ik ga begeleiden. Deze kinderen wonen allemaal in de Foster Home voor teenagers. De dossiers waren best wel heftig om te lezen, omdat de kinderen al het nodige hebben meegemaakt. In de middag ben ik langs geweest bij de foster home voor de teens. Dit was erg leuk om eens te bekijken en wat activiteiten te doen met de kinderen.
's Avonds zijn we met een grote meidengroep gaan eten bij Beefcake. Dit is een ontzettend fout restaurant, en fout wil zeggen; Dragqueens, half-naked waiters en burgers en cocktails. We hebben genoten van de cocktails, de burgers en een ontzettend 'over the top' dragqueenshow. Daarna zijn we nog even naar een bar geweest vlakbij ons huis, om nog even een drankje te doen met iedereen.

Vandaag schrijf ik nu al voor de 2e keer dit blog, omdat deze net was verdwenen. Vanavond hebben we een braai. Morgen gaan we denk ik even naar de Old Biscuit Mill en zondag hebben we een groot festival wat de hele dag duurt! Oftewel, zoveel dingen te doen hier!

Overigens hebben we nog steeds geen nieuwe auto, dat zal wel de Afrikaanse mentaliteit zijn.

Dikke smakker xxxxx en geniet nog even van de sneeuw in NL

TOEDELSS

  • 26 Februari 2016 - 11:45

    Volia-Louise Coetzee:

    Hello Lotte, thank you for writing so creative!
    I can't stop laughing when remebering you new rented vehicle haha
    Jip zo onz moeten net op die uitkyk zijn voor een grote rode Ford,die de stukke
    af vallen deur de reis?! Hahaha
    That is maybe done on purpose.
    But seriously: I would've complained with the company. It is shocking that they give you one battered vehicle but it puts a question on how safe it is. If your leader is there,I really think you show complain I would contact the hiring company and Ford itself. It is really bad for Ford's name and I would want to know who is the hiring business!
    But thank you for the good laugh!!! Enjoy@!


    Anyway,I am very glad je buik griep has decided to go away!!
    Lotte,we might be going to our daughter over the wrekend

  • 26 Februari 2016 - 13:31

    Kirsten:

    Hee Lot,

    Wat een heerlijk verhaal. Wat maak jij een hoop bijzondere dingen mee!
    Blijf genieten zoals je nu doet.

    P.s ik ben benieuwd naar de auto die straks of ooit ingewisseld zal worden voor het rode racemonster.
    En ik kijk uit naar je volgende blog

    Dikke kus terug!

  • 26 Februari 2016 - 15:02

    Helen:

    Hoi Lotte,

    Leuk hoor om weer allemaal te lezen en fijn dat het zo goed gaat. Ik zou gaan klagen voor wat betreft de auto of in ieder geval minder betalen dan je zou doen bij een goede auto. Maar super stoer om daar auto te rijden aan de linker kant. Laat je niet afzetten he. Toon girl powerrrrrrrrrr.

  • 26 Februari 2016 - 23:08

    Oma Loes:

    Hoi Lotte, heerlijk om weer je verslag te lezen, wat ik al aan je schreef ik typ het eerst in Word, sla het op (voor alle zekerheid) en kopieer het naar de ontvanger. Handig en dan kan ik het uit Word verwijderen. Sneeuw is hier verdwenen trouwens. Ik print je verslag weer uit voor opa dan kan hij dat op zijn gemak lezen. Hoop dat je snel een andere auto krijgt want opa zou zeggen 'met zo'n barrel moet je niet rijden'. Ga zo door met je leuke, interessante belevenissen, geniet van de zon, de kinderen, je vriendinnen, en last but not least het eten . xx

  • 27 Februari 2016 - 21:55

    Dirkje:

    je hebt t te druk dus ik schrijf gewoon LEUK LOT

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Volg mijn avonturen tijdens mijn stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4670

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: