VAKANTIEEEE! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu VAKANTIEEEE! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu

VAKANTIEEEE!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ja, ja, daar ben ik weer! Hopelijk genieten jullie van mijn verhaal, net zoals ik hier geniet van alles wat ik meemaak.

Dinsdag 15-3
Vandaag had ik gewoon een dagje stage, geen bijzonderheden. Gewoon een prima en gezellig dagje met de kinderen. ’s Avonds ben ik naar Mariëlle gegaan, we hebben even samen met haar huisgenoot wat gegeten en gewoon gekletst.

Woensdag 16-3
Ennn vandaag weer een dagje stage. De kinderen, de teachers en ik waren toe aan vakantie. Maar in de week voor de vakantie moesten alle kinderen allemaal toetsen maken, dus dit was vrij vermoeiend voor iedereen.

Donderdag 17-3
Vandaag was het sportdag op stage! Gelukkig was het niet zo warm als voorspeld was, dus we begonnen zowaar binnen met de dag. De kinderen werden door elkaar gemixt en er werden 3 groepen gemaakt. Alle stagiaires en assistenten begeleidde een groepje kinderen en de teachers begeleidde de sportactiviteiten. Na de ochtendactiviteiten was het buiten een lekkere temperatuur en konden we buiten de sportdag voortzetten. We begonnen daar met een estafette, waarbij alle kinderen tegelijk tegen elkaar gingen strijden en daarna natuurlijk een waterballonnengevecht! De afspraak was dat alleen de kinderen mee mochten doen met het waterballonnengevecht, nou dat heeft ongeveer 10 seconden geduurd. En toen stonden wij ook allemaal met waterballonnen in ons hand elkaar nat te gooien. Een leuke afsluiter van een gezellige dag! ’s Avonds ben ik samen met Marielle bij Yours Truly pizza gaan eten en wat gaan drinken.

Vrijdag 18-3 VAKANTIE!
Vandaag ging mijn wekker enorm vroeg, want ik ging vliegen naar Jo’burg. Lekker hoor de vakantie beginnen om 5 uur ’s nachts. In Jo’burg waren Pap en Mam donderdagavond al aangekomen en we zouden elkaar daar ontmoeten om onze reis te beginnen. Om 8.55 vertrok het vliegtuig en bijna 2 uur later landde ik op Jo’burg en zag ik eindelijk pap en mam weer! We zijn na een dikke knuffel zijn we gelijk de auto ingestapt, want we hadden een lange reis voor de boeg. Pap die normaal thuis altijd in een automaat rijdt, had hier een schakelauto gehuurd. Dus hij moest en links rijden, en het stuur aan de andere kant en daardoor ook schakelen met je andere hand.. dat was een grote uitdaging hahaha! De wegen waren namelijk zodra we de stad uitreden niet heel goed geasfalteerd en er zaten redelijk wat gaten in de weg. Na 7 uur was ik dan ook compleet door elkaar geschud, had ik de ruitenwissers vaker gezien dan de richtingaanwijzers, deze zat namelijk ook aan de andere kant en had de auto zeker even rust nodig, dat arme ding. We wilden graag voor het donker bij de lodge zijn, maaaaar dat lukte helaas niet. We moesten een afslag hebben die we niet konden vinden. Gelukkig na 3 keer erlangs te rijden zagen we deze wel in het pikdonker. Lantaarnpalen doen ze hier niet aan namelijk… We kwamen op een off-road pad terecht welke ons naar de lodge moest leiden. Maar het zag er nogal angstaanjagend uit en we wisten ook niet zeker of we goed zaten. Het mobiele netwerk deed het niet en we waren ook nog eens allemaal moe van de lange rit. Geen goede combi dus. Gelukkig kwam er uiteindelijk een vrouw aanrijden, die hier woonde?! Waarom zou je hier wonen?!?! Die wist gelukkig precies waar we moesten zijn en we kwamen eindelijk aan in een super mooie lodge, aan de rivier, waar we heerlijk hebben geslapen.

Zaterdag 19-3
Vandaag hebben we de route die we vrijdagavond in het pikdonker hebben gereden eens in het daglicht gereden. Dit beviel ons een stuk beter en nu wisten we in ieder geval ook echt hoe de route eruit zag. We gingen de panorama route rijden, een mooie route met leuke stops die je gewoon eens gezien moet hebben. De 1e stop was de Blyde River, een super mooi uitzichtpunt waar je erg ver kon kijken! Echt de moeite waard. De 2e stop was Bourke’s Luck/potholes. Dit zijn rotsen waar door de stroming allemaal gaten in zijn ontstaan. Hier hebben we eventjes rondgelopen en even afgekoeld in de rivier, aangezien het nogal warm was. We zijn toen gaan eten bij Harrie’s Pancakes, kan ook niet anders op nationale pannenkoekendag. Daarna zijn we doorgereden naar God’s Window, dit moet een prachtig uitzichtpunt zijn alsof je aan einde van de wereld staat. Het was echter een grote mistwolk waar we niks in zagen. Beetje een tegenvaller, maar ja, je kan niet alles hebben. ’s Avonds zijn we lekker gaan eten in Hoedspruit en hebben daarna wel in 1 keer de route naar de lodge gevonden!

Zondag 20-3
Vandaag stond de rit naar Kruger National Park gepland, na 2 uurtjes rijden kwamen we aan bij de Paul Kruger Gate en gingen we Kruger binnen! Na al een paar minuutjes rijden kwamen we de eerste dieren al tegen! Ik weet niet meer in welke volgorde alles in gespot maar we hebben heel wat gezien! Giraffes, zebra’s, nijlpaard, neushoorns, antilopen en olifanten. Een goede 1e dag vond ik zo! Sommige zijweggetjes zijn volgens mij meer gemaakt voor 4x4 auto’s en niet voor ons toyota’tje. Dus ook nu kwamen we een paar uur later bij de Malelane gate compleet door elkaar geschud het park uit. We zijn doorgereden naar onze lodge en hebben ’s avonds bij het restaurantje lekker gegeten!

Maandag 21-3
En vandaag ging de wekker 4 uur, lekker hoor zo’n uitslaapvakantie haha. Gelukkig ging de wekker voor iets leuks want we gingen een Morning game drive doen! Om 5.15 uur stapte we in de Jeep bij de Crocodile Bridge gate om 05.30 reden we Kruger binnen. Er was een super mooie zonsopgang en ook de eerste dieren werden al snel gespot. 2 Cheetah’s, helaas wel ver weg. Maar door een verrekijker en een goede zoom op de camera best te zien. Daarna spotte we nog verschillende dieren zoals, buffels, krokodil, giraffes, een olifantenfamilie spelend met water, neushoorns, zebra’s en leeuwen! Helaas waren de leeuwen echt ver weg en ik hoop dat we deze nog eens van wat dichterbij spotten. De vrouw die de Game drive verzorgde was echt heel aardig en zag zo snel de dieren! Ik was nog 3 bomen terug en zij had 50 meter verderop alweer de dieren gespot. Om 1 uur was de Game drive voorbij en gingen we moe maar voldaan terug naar de lodge. Hier hebben we natuurlijk even geslapen en lekker gerelaxt en niks meer gedaan de rest van de dag. Wat een luiheid toch!

Dinsdag 22-3
Vandaag stond er weer een lange rit op het programma. We zouden dwars door Swaziland naar St. Lucia rijden. Na anderhalf uur kwamen we bij de grens van Swaziland aan, het is dat de mensen ons de weg wezen anders waren we zonder paspoortstempel doorgereden. Na 2 keer stempels te hebben gehaald konden we legaal het land in. Swaziland vond ik nogal saai dus ik ben maar op de achterbank gaan slapen. Na een paar uur kwamen we weer bij de grens, hier moesten we ook stempels halen. Hier was het weer helemaal niet aangegeven dus ook nu wilden we weer illegaal Zuid Afrika in. Nadat we teruggelopen waren naar de immigratiedienst en dus dachten dat we nu wel erin mochten, was het nog niet goed. De auto moest nog afgestempeld worden, we gingen namelijk echt geen voetreis door Afrika maken. Na nog anderhalf uur kwamen we aan in St Lucia, een gezellig dorpje waar ons lodge stond. We hebben nog even rustig aangedaan in onze lodge en zijn daarna lekker sushi gaan eten! Om 20.00 uur hadden we onze night drive gepland. Met een lange broek, shirt, vest en jas gingen we de open jeep in en reden we naar Isimangaliso Wetland park. Gelukkig hadden we ook nog dekens gekregen wat ik vroor gelijk vast aan m’n stoel. In het begin kwamen we vooral antilopen tegen en na een tijdje ook wat buffels. Natuurlijk allemaal supergaaf om deze te zien, maar stiekem hoopte we op een luipaard! Vlak nadat de ranger had aangegeven dat hij terug zou rijden en wij ook er wel een beetje klaar mee waren stond er ineens een luipaard naast de auto! Super gaaf natuurlijk en een top afsluiting van deze nogal koude avond!!

Woensdag 23-3
Vanmorgen ging de wekker gelukkig niet heel vroeg, we gingen namelijk om 10.00 uur op croc&hippo safari met een boot. Opzoek naar krokodillen en nijlpaarden dus! Al vrij snel kwamen we de eerste nijlpaarden familie tegen, super gaaf om dit te zien van dichtbij! Na nog wat nijlpaarden families te hebben gespot, spotte we ook een krokodil! Aan het einde van de boat safari kwamen we nog 2 kleinere nijlpaarden tegen die met elkaar aan het spelen waren in het water. Ik wilde er al bijna bij springen om mee te doen hahaha. Zal toch niet zo opvallen tussen al die dikke hippo’s, met al dat lekkere eten hier lijk ik er al bijna op. Na de boottrip zijn we lekker gaan relaxen aan het zwembad en nu zit ik op het terras tussen de aapjes mijn blog te schrijven. Een ideale vakantie tot nu toe en ik geloof ook wel dat het zo heerlijk blijft!

Morgen gaan we een Elite Safari doen! Ik ben ontzettend benieuwd en hoop stiekem dat we nog een leeuw van dichterbij spotten. Dat zou toch een mooi verjaardagscadeautje zijn! Vrijdag rijden we naar Durban vanaf het weekend gaan we de Gardenroute rijden naar Kaapstad en dan kan ik eindelijk pap en mam Cape Town laten zien!

Misschien een beetje een lange blog, maar ik heb jullie zoveel te vertellen!

Dikke smak en tot snel op mijn blog.
XXX

  • 23 Maart 2016 - 16:58

    Claudia:

    Je schrijft zo leuk, ik beleef het Alsof ik er zelf bij ben hahaha. Wat zijn we toch een mazzelaars dat we dit allemaal mogen zien. Xx

  • 23 Maart 2016 - 18:45

    Joke Bennink:

    Hoi Lotte weer zo n geweldig verslag ik geniet met je mee
    Hier zie ik alleen maar honden ,katten ,zwanen ,eenden ,vogels ,ook mooi hoor .
    Maar wat jullie zien is helemaal geweldig.
    Dus bedankt voor je mooie verslag Morgen een fijne dag ik stuur nog wel een app

  • 23 Maart 2016 - 18:53

    Veerle:

    Aaaaaaaaah ik ben jaloers en ik mis jullie <3

  • 23 Maart 2016 - 19:20

    Helen:

    Hoi lotte en zus en zwaag,

    Wat een leuk verslag weer lotte. En wat zien jullie toch allemaal mooie dingen. Wij zien werk en regen

  • 23 Maart 2016 - 19:22

    Helen:

    Wat bijzonder toch weer iedere keer gebeurd er iets als ik een berichtje plaats. Geniet in ieder geval van deze vakantie want voor je het weet moet je er weer tegen aan. Dikke xxx

  • 23 Maart 2016 - 21:49

    Sweetlake Inge:

    is maar 1 woord voor.......wowwww

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Volg mijn avonturen tijdens mijn stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 4641

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: