Nog 1 week te gaan - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu Nog 1 week te gaan - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Lotte Bennink - WaarBenJij.nu

Nog 1 week te gaan

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Februari 2016 | Nederland, Zoetermeer

YES! Het visum is binnen. Vanmorgen zijn Wendy, Sandhia en ik naar de ambassade geweest en hebben we ons visum opgehaald. Dit was het laatste wat nog moest gebeuren. Behalve inpakken natuurlijk.

De afgelopen weken is er veel geregeld. De tentamens heb ik achter de rug en alle abonnementen etc. zijn opgezegd en de laatste spullen zijn gekocht. De laatste Zumba-les heb ik gehad en ook al gedag gezegd tegen verschillende mensen. Deze week zal ik moeten inpakken, opruimen, en nog meer inpakken. En natuurlijk afscheid nemen van familie en vrienden. Dat afscheid nemen is niet echt mijn ding, dus ik ben benieuwd...

In mijn vorige blog schreef ik dat ik nog even zou uitleggen wat ik nou precies ga doen op mijn stage. Ik ga stage lopen bij de Amathemba school, dit is een onderdeel van de organisatie Home of Hope. Deze organisatie helpt kinderen die mishandeld of verlaten zijn door hun ouders en die het FASD hebben. FASD is het Foetaal Alcohol Syndroom hebben. Dit houdt in dat de moeder tijdens de zwangerschap veel alcohol heeft gedronken en dit heeft blijvende schade aangericht bij de kinderen.

Op de Amathemba school waar ik dus ga stage lopen krijgen deze kinderen onderwijs en therapie. Ik ga hier de kinderen 3 dagen per week begeleiden tijdens de lessen en tijdens de therapie die zij krijgen. Daarnaast help ik de lerares met het doorvoeren van het nieuwe beleid waar zij mee aan de slag gaan en stel ik hulpplannen op voor de kinderen. Naast deze 3 dagen ga ik nog 1 dag meelopen met een social worker van Home of Hope. Zij bezoekt de Foster homes waar de kinderen worden opgevangen. Hier ga ik samen met de kinderen in gesprek of activiteiten doen.

Zoals je leest best een heftige situatie, doordat de kinderen ook vaak uit de Townships komen hebben zij in die buurt ook al heftige dingen meegemaakt die zij met zich meedragen. Ik ben dus erg benieuwd hoe ik met deze kinderen aan de slag kan gaan en hoe de manier van werken daar is.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is wat ik daar precies ga doen!

Ik heb er ontzettend veel zin in, maar kijk nog wel een beetje op tegen het afscheid nemen!

Dikke kus xxxxx Lot

  • 01 Februari 2016 - 14:44

    Claudia:

    Tja afscheid nemen is idd niet ons ding.... Het is gelukkig voor "maar" voor 5 maanden

  • 01 Februari 2016 - 16:19

    Yvette Maas:

    Het afscheid nemen zal helaas niet makkelijk zijn, weet ik uit ervaring. Maar geloof me de tijd vliegt en voordat je het weet ben je weer terug. En tegenwoordig hebben we alle sociale media, waardoor het vrij makkelijk is om je familie te contacten. Ik weet niet of je tijdsverschil hebt, maar dat is ook te overbruggen :)

    Ik wens je heel veel plezier en nieuwe ervaringen toe en ik ga je zeker volgen via deze blog!

  • 01 Februari 2016 - 18:54

    Oma Loes:

    Oh oh het afscheid nemen.. en dat terwijl wij eigenlijk met de hele familie gigantisch moeten juichen! Wij moeten juichen omdat je zulke belangrijke ervaringen zult opdoen! Je zult daar zeker heftige emoties ondergaan maar daarnaast zal je ook (hopelijk) dankbaarheid van je werk kunnen ondervinden. Dus Lotte, wij ‘janken wat af’ maar wat zijn wij er zo trots op wat jij gaat doen. Wij zijn ook door ‘het afscheid’ van Manon moeten gaan en met alles wat ze in Suriname meemaakte dus we zijn al een klein beetje gewend. Hoewel…

  • 01 Februari 2016 - 22:09

    Dirkje:

    o lot wat zal je een hoop meemaken. is er trouwens nog iets wat we jou kunnen meegeven??
    pennen- papier - tandpasta of iets leuks kleins voor die kinderen? ballonnen? laat weten dan doe wij ook nog wat goeds

  • 01 Februari 2016 - 22:09

    Dirkje:

    o lot wat zal je een hoop meemaken. is er trouwens nog iets wat we jou kunnen meegeven??
    pennen- papier - tandpasta of iets leuks kleins voor die kinderen? ballonnen? laat weten dan doe wij ook nog wat goeds

  • 01 Februari 2016 - 22:59

    Helen:

    Lieve Lotte,
    Van afscheid nemen weten wij alles af. Maar ook dat is goed gekomen. Je gaat een onwijs mooie tijd krijgen. Niet iedereen kan zo'n stage aan maar jou gaat het zeker lukken. We gaan je volgen. Xx

  • 08 Februari 2016 - 10:15

    Judith :

    Heel veel plezier en geniet van een mooi avontuur!!
    Liefs Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Volg mijn avonturen tijdens mijn stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 4640

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Stage in Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: